Pokud počasí dovolí - na letišti „Na Fialové louce“, pravidelně každou sobotu a neděli v odpoledních hodinách, nepravidelně pak rovněž v pracovní dny odpoledne.
Vážení kolegové,
obdržel jsem vaše odpovědi (kromě dvou klubů), a jak jsem slíbil, udělal jsem z nich sumář, aby bylo zřejmé, zda se mají diskutované oblasti pravidel změnit, popř. jejich znění zachovat.
V této souvislosti bych vám chtěl poděkovat za váš čas, který jste tomu věnovali a jako humornou vložku vám mohu oznámit, že v daném období dle mých informací velmi stoupla spotřeba alkoholu v republice.
Co se týče výsledků ankety, tak jistě nejde o žádné překvapení. Jak už jsem uvedl dřív, bylo jen otázkou času, kdy nastane zlomový bod a většina se přikloní k rozumnějšímu vyhodnocování soutěžních letů (mám na mysli přepočítávání) a také poskytne svůj názor na kauzu „střídavé motory“.
Pro větší dostupnost těchto informací potenciálním zájemcům o tuto kategorii jsem se rozhodl výsledky zveřejnit na webu http://lmkpolanka.cz/.
Do konce září připravím změnu pravidel ohledně přepočítávání a dám ji ke schválení na KleM ČR. To je ta jednodušší záležitost, která mě čeká.
Zavedení střídavých motorů bude složitější (i když za sebe jsem napsal, že je nechci), protože zatím není vůle pro vytvoření nové kategorie. Tím pádem je nutné najít ekvivalent k čtyřstovce s převodovkou. Uvažované motory s váhovým limitem 60g, o kterých se mluvilo, již teď naznačují (po několika letových testech), že budou příliš výkonné. Nabízí se poměrně jednoduchá korekce snížením času motorového letu, což ale mnoho z vás nechce, popř. nejnižší limit pro celkovou váhu modelu. Druhou možností je přejít do váhového limitu 50g bez dalších omezení (samozřejmě oběžka, jen 2 x Lixx a skoro určitě vrtule).
A právě proto, že ještě nejsou tyto detaily doladěny, tak navrhuji, aby se pro příští rok vyhlásilo létání se stříďáky jako prozatímní. Už jsem o tom několikrát mluvil, že by sezóna 2009 byla zlomová, zkušební (i když na oficiální pravidla) a teprve na rok 2010 by se připravilo definitivum pravidel.
V praxi by to vypadalo tak, že od počátku roku 2009 by se létalo na oficiální pravidla, kde bude zakomponované přepočítávání a pro stříďáky bychom měli pravidla vedle, naše prozatímní (zkušební). Po administrativní stránce by toto řešení mohlo projít.
Věřím, že do konce roku by mohla být váhová kategorie stříďáků jasná (snad i dřív), což je zpráva hlavně pro nedočkavé. Uvědomte si ale, že na testech pracují jen tři lidé a dávají do toho své finance. Za to jim děkuji. Z ostatních klubů, které napsaly Ano pro stříďáky jsem nedostal ani náznak spolupráce.
Pokud by měl někdo z vás jakoukoli připomínku, napište mi, budu rád.
O dalším vývoji vás budu informovat.
V Praze dne 26.9.2008 Jiří Veselovský LMK Praha 213.
Komentáře
chapu ?
chapu to tak,ze hlavni diskuze bude vedena zde na tomto webu ?
nebo snad na mojehobby ? rcmania ? osobne mejlem k p.veselovskemu ? :)
re:Tom
Ahoj Tomáši, promiň, ale já opravdu nevím o jiném než hmotnostním omezení u stříďáků (o kterém by se mluvilo v Pace) pominuli 2S a 10/6, než je 60g. O max. průměru nebo délce nepadla v sobotu ani zmínka. Jsem opravdu zvědavý, jak bude pořadatel kontrolovat, jestli je použitý motor regulérní. To už jsem mnohem raději pro striktní určení dvou nebo tří motorů, čtyřstovka je vlastně taky určená přímo. Co mi ale vadí nejvíce je dohadování se o pravidlech tímto způsobem. Každá kategorie má nějaký poločas vzniku a ten se musí dodržet, poté jsou schváleny pravidla. Za běžnou změnu pravidel považuji zkrácení dobu letu, přepočet, případně body za přistání. Ovšem absolutní změna pohonu mi připadne tak zásadní rozdíl, že by se o něm mělo vědět alespoň na konci sezóny. Lítali jsme čtyřstovky nějakou dobu, než nám svaz schválil pravidla, tak teď by hold měli jeden rok lítat zkušebně střídavé motory a potom se uvidí jak na tom opravdu jsou a v roce 2010 budete zase na špici. Dozvědět se povolený pohon kdoví kdy mi připadne takové zvláštní. A taky k lidem, kteří nasypali dost peněz do "hendrychů" a silnějších reglů mi přijde nefér je nenechat tyto alespoň trošku olítat. To, že budou stříďáky startovat na prvním závodě v 15s motorového času, podle dosažené výšky v příštím závodě ve dvacáté a až XY objeví ten pravý motor třeba ve třicáté mi připadá komické. S pozdravem Radim
Žebříček RCEJ 2009
Chápu správně, že pokud v roce 2009 budu používat oběžku, nebudou se moje výsledky započítávat do žebříčku RCEJ za rok 2009?