Přihlášení

Nejnovější foto

RCEV

Kdy a kde nás najdete?

Pokud počasí dovolí - na letišti „Na Fialové louce“, pravidelně každou sobotu a neděli v odpoledních hodinách, nepravidelně pak rovněž v pracovní dny odpoledne.

Porovnání motorů pro kategorii RCEK

Do Tří králů ještě nějaký čas zbývá, tři krále mezi motory pro kategorii RCEK mám však doma a tak nastal čas k jejich porovnání.

Postup při měření mám stále stejný, tak jen pro upřesnění:
Měřím při teplotě 20°C, akumulátor je plně nabitý a ponechán 15min „odpočinout“, odečet hodnot probíhá v 10sec chodu na „plný plyn“. Teploty motorů jsou odečteny 15sec po vypnutí . Naměřené hodnoty jsou vždy průměrem dvou měření .

K měření jsem použil MUI sondu, otáčkoměr Hangar9 a teploměr Turnigy.
Kužel Pohodalet 36mm s trámcem 42mm, vrtulové listy RFM 10/6, regulátor Jeti Spin 33 (předstih 24°), aku Outrage NRG 1300mAh a Hyperion G3 EX 1600mAh. Akumulátory byly používány během letošní sezóny a nejsou zcela nové.

Motory:
Dualsky XM2826CA/10
AXI 2208/20
Mega F5J

Naměřené hodnoty jsou v přiložené tabulce, první řádek je aku NRG, druhý Hyperion. Velmi příjemně překvapil motor Dualsky, naproti tomu motor Mega byl již po 20sec chodu lehce „cítit“.

Dále jsem chtěl zjistit vliv podchlazení motoru na jeho výkon. Toto jsem již prováděl jen s motorem Dualsky. K podchlazení motoru byl použit prostředek PRF 101. Motor byl podchlazen na -10 až -15°C.
Výsledek měření je opět v tabulce.

Pár fotek(co jsem čím měřil).

Pro lmk.polanka Radim Barč

Komentáře

klobouk dolu

radime klobouk dolu,velmi luxusni clanek.

mmj,baterie a jejich stari ? zarazi me,ze i "rok zastarale" G3 jsou tak navrch oproti tem druhym.

Kapacita G3 je 1600mAh, NRG

Kapacita G3 je 1600mAh, NRG jen 1300mAh. Hmotnosti aku tomu odpovídají, rozdíl asi 25g, ta hmota navíc se musí projevit. Já naopak čekal větší rozdíl, jo a aku byly používané asi 3 měsíce.

Ahoj, neumím přijít na

Ahoj, neumím přijít na to, proč teplo u té Megy tak špatně přestupuje z vinutí do pláště. Měřil jsem to opakovaně a je to pořád stejné. Trošku se bojím, že s nahřátou baterkou soutěžní nasazení dlouho nevydrží. No do éra jsem ji nakonec dal a uvidíme.

Leteckomodelářský klub Polanka