Pokud počasí dovolí - na letišti „Na Fialové louce“, pravidelně každou sobotu a neděli v odpoledních hodinách, nepravidelně pak rovněž v pracovní dny odpoledne.
Tak a je po soutěžní sezóně, alespoň nevím o nikom z klubu, kdo by se chystal nějaký další závod navštívit.
Poslední závod třídílného seriálu MigCup skončil a jeho poslední díl konečně připravil všem zúčastněným přepychové letové podmínky, takřka bezvětří a příjemně hřející sluníčko.
O samotné soutěži se netřeba rozepisovat, všechno probíhalo v poklidu, vsetínským vlastním a závodníci bez problémů a téměř vždy včas nastupovali ke svým letům.
Bufet nabízel vše potřebné k posilnění i osvěžení a tak jediné vášně vzplály kvůli změně pravidel, hlavně střídavým motorům.
To, co teď budu psát je souhrn poznámek které jsem zaslechl a některé moje vlastní domněnky.
Prvořadě nikdo neví jak skloubit oběžku se čtyřstovkou dohromady. Je sice možné zkrátit motorový let oběžky, třeba na polovinu, ale kdo se čtyřstovkou alespoň jednou stoupal ví, že je to velmi problematické. Je propastný rozdíl stoupat s modelem u kterého každá pilotní chybička znamená ztrátu, kterou už není kde dohnat a s modelem, který prostě „usadíme“ pod nějakým úhlem do vzduchu a motor se postará o vše ostatní. Jediná možnost se jeví určení jednoho nebo dvou typů motorů které budou určeny. Taky je těžko představitelné, že bude pořadatel kontrolovat motor. V záplavě motorů ze všech koutů světa by se v tom ani …..
nevyznalo. Různé dokumentace stažené z netu jsou sice hezké, ale v praxi asi těžko realizovatelné. Dle měření některých přítomných je střídavý 60g motor o asi 30% výkonnější než čtyřstovka, navíc ušetříme 150g hmotnosti. Je jisté, že doba čtyřstovek pomalu končí, jen si nejsem jistý, že by si zasloužily takový konec. Souběžná kategorie by vyřešila všechny sváry vznikající na soutěžích už teď, prakticky v době, kdy nikdo neví jak situace nakonec dopadne. Naopak přepočítávání na vítěze rundy je vítáno. To je takový souhrn mých postřehů.
Ve vlastním závodě jsme zažili taky několik zajímavých věcí, třeba Jarda Šmehlík přistál čtyřikrát za „nulu“ a to se myslím nikomu jinému nepodařilo. Taky Aleš Krátký pobavil přítomné hodnocením svého pilotního umění: Víte, já lítám moc dobře, ale jenom pět minut.“
A jak tedy všechno dopadlo? Třetí díl seriálu vyhrál Ivan Havlík(LMK Paskov), před Radkem Sohrem(LMK Hranice) a Radkem Malčíkem(LMK Mar. Údolí).
Výsledky celého seriálu MigCup 2008 jsou tady:
1.Ivan Havlík (LMK Paskov), 2. Radek Malčík (Mar. Údolí), 3. Kristián Zemančík (Mar. Údolí), 4. Radek Sohr (LMK Hranice), 5. Radim Barč(LMK Polanka), 6. Petr Blaťák(LMK Hranice), 7. Juraj Dudáš(LMK Dubnica), 8. Franta Odehnal(LMK Polanka), 9. Jarda Šmehlík(LMK Zbyslavice), 10. Josef Kalčák(LMK Vsetín)
Komentáře
:-D
no co,vzdyt je to pravda :)pet minut jsem ve vzduchu spokojeny...
16:01 vloženo, 16:12
16:01 vloženo, 16:12 reakce, jsi rekordman
nahodou nekteri litaji i
nahodou nekteri litaji i mene ...