Přihlášení

Nejnovější foto

RCEV

Kdy a kde nás najdete?

Pokud počasí dovolí - na letišti „Na Fialové louce“, pravidelně každou sobotu a neděli v odpoledních hodinách, nepravidelně pak rovněž v pracovní dny odpoledne.

MČR RCEJ, Nová Paka 13.9.2008

Bylo větrno a to tak, že velmi!
Vichr a neskutečná turbulence způsobená blízkým lesem udělala z MČR RCEJ opravdu náročný závod kdy nikdo nevěděl předem, jestli se mu podaří dostat model na zem celý a v letuschopném stavu. Sekundovka tekla proudem, moje teda určitě!

Soutěžící se začali sjíždět už v pátek, ale my přijeli až v sobotu, takže páteční zážitky jen z doslechu, kdybych něco interpretoval chybně, předem se omlouvám. Létalo se, tvrdě trénovalo, lamentovalo a hlavně diskutovalo o úpravě pravidel pro novou sezónu. Tak cože se vlastně pravděpodobně změní? Zavádí se přepočet na vítěze každé skupiny v daném kole, je povoleno, aby si čas měřili soutěžící navzájem. Jsou povoleny střídavé motory (oběžky bez převodovky) o maximální hmotnosti 60g, tento pohon je limitován možností použít k napájení pouze 2s Li-xx akumulátor a rozměrem vrtule MINIMÁLNĚ 10/6. Létat by měly oběžky i čtyřstovky dohromady s tím, že hodnotit se budou oba druhy pohonu samostatně.

Největší rozpory vyvolalo používání stříďáků, spoustě lidem se tato možnost nelíbí ale zkusme to. Nikdo to ještě pořádně neodzkoušel a už se objevují hlasy o astronomických výškách dosahovaných při použití tříďáku. Cena pohonné jednotky je taky srovnatelná.
Co se týká podvádění s motory, tak to bych byl už úplně klidný, některé čtyřstovky totiž mají i dnes famózní výkon a je až neskutečné jak se dají „vyladit“. Kdo chce podvádět, cestičku si vždy najde. Jsem v kontaktu se spoustou lidí z různých klubů a musím uvést jejich názor k použití střídavých motorů k datu 12.9.08, pokud se něco změnilo později, tak o tom nevím- LMK Polanka - proti , LMK NH Ostrava – proti, LMK Paskov- proti , LMK Zbyslavice – proti, LMK Ostravan – proti, LMK Valašské Klobouky- proti, LMK Nová Paka – proti. Tímto výčtem nechci nic naznačovat, jen splňuji co jsem slíbil a tak mě prosím nekamenujte.
Když se ke změně vyjádříte, bude to jen dobře. To co teď píšu není můj osobní názor, jen interpretuji- proč nevznikla nová kategorie a proč se značně komplikuje kategorie dobře fungující na které se schází v průměru třicet soutěžících, kteří si na nic nestěžují.
Jak všechno dopadne se teprve uvidí, jen se bojím nejděsivějšího scénáře, který mi byl několikrát naznačen.

Vlastní závod probíhal na deseti startovištích a tak soutěž i při 46 soutěžících uběhla velmi rychle. Karambolů bylo díky počasí až přesmíru, ale všichni to brali sportovně a pokud stihli model opravit, v dalším kole znovu soupeřili s počasím i protivníky. Vítr dosahoval v nárazech až 15m/s a turbulence za lesem dokázala uvést klidně letící model do slušné akrobatické sestavy. Po odlétání posledního kola se spočítaly výsledky a byl vyhlášen nástup.
Hodnotné ceny se losovaly formou tomboly a navíc každý závodník dostal slušivé tričko s logem mistrovství. Zatím nemám výsledkovou listinu a nerad bych něco popletl, takže jen to co vím jistě, ostatní bude doplněno. Zvítězil Radek Malčík z Mariánského údolí,druhý byl Petr Dušek z Hořic a třetí místo obsadil Ivan Havlík z Ostravy, 12. Franta Odehnal, já a Jarda Osoba se krčíme na konci výsledkové listiny.

Závěrem bych všechny poprosil o krocení vášní a věřme , že se situace uvede do stavu, kdy bude vyhovovat většině. Je sice hezké, že si něco odhlasujeme, ale až nám pořadatelé začnou rušit závody bude zle. Ano i tento názor jsem už nejednou zaslechl.

FOTOGATERIE

Komentáře

nazor

ty muj nazor znas radime,ale pro ostatni.
rozhodne se mely udelat kategorie kompatibilni se zahranicim .. 400 nechat jak jsou,jen s prepoctem jako v zahranici F4J-400 , a pro silence co chcou stridaky meli udelat F5J a nazdar babi.

Leteckomodelářský klub Polanka