Pokud počasí dovolí - na letišti „Na Fialové louce“, pravidelně každou sobotu a neděli v odpoledních hodinách, nepravidelně pak rovněž v pracovní dny odpoledne.
Jak začít tentokrát. Je pro mě stále těžší popisovat naše soutěže tak, abych se neustále neopakoval. Výzva kolegům o pomoc však nepadla úrodnou půdu, proto to musíte se mnou vydržet i nadále.
13.6. jsme se přihlásili na soutěž do Valašských Klobouků a tak nás čekalo asi 100km cesty, které jsme využili k debatě o posledních technických novinkách a jejich zavedení v praxi. Po příjezdu na místo určení nás přivítal pan Vlček vynikající slivovicí, která pomůže tělu při aklimatizaci na horskou teplotu.
Vyhlášena byla klasická soutěž RCEJ, tak i RCEJ AC. Sešlo se více než 30 pilotů, kteří se zhruba na polovinu rozdělili do obou kategorií, někteří létali obě varianty.
Podle medarda-on line v sobotu déšť nehrozil a to se taky vyplnilo, po celý den bylo polojasno až jasno. Místo deště nás tentokrát ale prověřil vítr, který foukal trvale 6-8m/s, v nárazech přes 13m/s. Ve spojení s přízemní turbulencí to byl nepříjemný protivník.
Odneslo to několik modelů, ať už totální havárií, nebo jen opravitelným poškozením. Nejhůř dopadl Jarda Šmehlík, který letos rozsekal již druhého Scorpiona, ztráta desítek tisíc a překrásných modelů opravdu bolí. Konzultoval jsem příčinu absolutní ztráty řízení modelu osobně s Jarkem druhý den po důkladné kontrole trosek. Pravděpodobná závada byl prasklý přítlačný proužek na samici konektoru MP Jet 2,5mm a jeho následné rozpojení. Jestli tomu tak opravdu bylo už s jistotou nepotvrdí nikdo. Kompositový Scorpion se v neřízeném střemhlavém letu rozlámal a rozpadnul už ve vzduchu, byl to ošklivý pohled!
A opět hořel motor , teď to odskákal Aleš Krátký a jeho Dualsky. Oba používáme stejné motory, já s vrtulí 10/6, Aleš 11/7, prý se mu s menší vrtulí ani nezahřál!?!
Pro ostatní závodníky bylo velkým a nepříjemným překvapením stoupání modelu Radka Sohra. Jeho ručně převinutý motor Scorpion dává letadlu stoupavost 11m/s!!!
Samotný závod probíhal spořádaně, střídaly se plechovky s AC motory a nedocházelo k žádným dlouhým přestávkám. Největším nepřítelem všech byl silný vítr, který hlavně přistání hodně ztěžoval.
Celé startovní pole se závod od závodu výkonnostně srovnává a uspět je stále těžší.
Kompletní výsledkové listiny zveřejníme po dodání pořadatelem, tady jen krátce:
RCEJ vyhrál Josef Kalčák.Výsledky RCEJ
V kategorii RCEJ AC bylo konečné pořadí následující:
1. Radim Barč
2. Aleš Krátký
3. Radek Sohr
Všem soutěžícím byl k dispozici bufet s nápoji i jídlem a tímto děvčatům děkujeme za ochotu a vstřícnost.
O ceny pro vítěze se postarala firma AirHeli-shop.
Pro lmk.polanka Radim Barč
Komentáře
re: Stoupání
Pokud mi Radek do očí lhal, potom jsou to fámy.
V pohodě, pokud by to byl
V pohodě, pokud by to byl jen dohad nebo "jedna paní povídala" vždy na to upozorním. Tak v sobotu ve Vsetíně, zdar!
re: Ad "odhad"
Je veliká škoda, že se do diskusí Radek Sohr nezapojí osobně, takhle budou informace vždy jen zprostředkované. Co jsem ale viděl, tak stoupání jeho modelu bylo v porovnání s ostatními impozantní a těmi ostatními myslím dobře odladěné pohony. Co se týká hmotnosti jeho modelu, mohu jen odhadovat, že bude někde kolem 450g.
proc famy ? je to jen o 1
proc famy ? je to jen o 1 m/s nez mam (teda mel jsem,nez jsem spalil motor :) )