Pokud počasí dovolí - na letišti „Na Fialové louce“, pravidelně každou sobotu a neděli v odpoledních hodinách, nepravidelně pak rovněž v pracovní dny odpoledne.
Po zimní přestávce se nám opět roztáčí kolotoč soutěží a premiéru na Moravě uspořádali hoši z Ikarusu, na polním letišti v Trnávce. Polovina dubna je odvážný termín a počasí nám po celý den připomínalo, že v tomto čase postávat celý den na louce, není ten nejlepší nápad. Naštěstí nepršelo, teplota však nepřekročila 10°C, slibovali patnáct, naopak vítr se umoudřil a ani v nárazech nepřekračoval 10m/s.
Účast byla solidní, 23 pilotů (létalo nakonec o tři méně), vesměs známých tváří se začala sjíždět již od brzkých ranních hodin. Pro některé tento den znamenal otření prachu z křídel a první letošní start, jiní přijeli po mnoha tréninkových startech patřičně připraveni.
Modely a jejich vybavení zůstaly stejné jako v loňském roce, žádné převratné novinky jsem nezaznamenal.
Od rána se vášnivě debatovalo a hlavním tématem byly motory a finálový let. Ohledně finálového letu ke shodě nedošlo, našlo se dost zastánců a myslím, že o trošku více odpůrců finále, ať už jednoho, nebo více finálových letů. Jen moje postřehy z pléna, jedno finále mnohdy zcela znehodnotí celodenní snahu pilota, více finálových letů staví do role diváků minimálně dvě třetiny modelářů, kteří častokrát neodjíždějí domů jen z úcty k pořadateli. Našlo se mnoho argumentů pro i proti a jednoznačnou odpověď dá asi až čas.
S motory byla situace jednoznačná, nevím o nikom, kdo by byl proti seznamu povolených motorů zveřejněném na konci roku a platném celou příští sezónu.
Velikou smůlu měl Jarda Šmehlík, který rozbil svůj model už ve zkušebním letu a celou soutěž mohl jen pozorovat ostatní.
V 9:30hod odstartovala první skupina prvního kola a ve svižném tempu se bez zbytečných prodlev létalo až do finále. Padly i návrhy na předčasné ukončení soutěže (zcela promrzlý chlapec od PC a jeden časoměřič museli být odvezeni do tepla svých domovů, snad z toho bude jen nachlazení). Nakonec jury rozhodla odlétat čtyři kola a finále. Tak se taky stalo.
Po celou soutěž se na prvních místech objevovaly známá jména klanu Malčíků ,dále Krátký, Kurečka, Odehnal … a po čtyřech odlétaných kolech do osmičlenného finále postoupili tito borci.
1. R. Malčík
2. O. Matula
3. F. Odehnal
4. P. Malčík
5. I. Kurečka
6. A. Krátký
7. Z. Vojkůvka
8. Z. Malčík
Všichni podali po celou dobu soutěže ve velmi obtížných podmínkách vynikající výkony a zaslouží si obdiv. Vyzdvihnout musím čtyři tisícovky Radka Malčíka i vyrovnané výkony Franty Odehnala.
Finále ukázalo svoji temnou stránku jednoznačně nejlepšímu pilotovi soutěže Radkovi Malčíkovi. Jeden nepovedený start ho odsunul na konečné sedmé místo. Na druhou stranu předvedl svůj nejlepší let dne Franta Odehnal a po zásluze veze domů pohár za první místo. Úspěch Polanských doplnil Ivo Kurečka, který osadil konečné třetí místo.
Kompletní výsledkovky najdete na stoupak.cz.
Závěrem patří poděkování pořadatelům, kteří vše zvládli i přes nepřízeň počasí a techniky na výbornou.
Pro lmk.polanka Radim Barč