Pokud počasí dovolí - na letišti „Na Fialové louce“, pravidelně každou sobotu a neděli v odpoledních hodinách, nepravidelně pak rovněž v pracovní dny odpoledne.
Q11, na tohle éro jsem se opravdu těšil.
Libor Kristian zakoupil, dokončil, zalétal …. a je moc spokojený.
A moje postřehy? Zpracování dokonalé, odtokovky nabroušeny podle samurajských mečů, vše až neskutečně lícuje, nikde ani chloupek…
Povrch křídla je trošku jiný než u Scorpiona, Ambrosie a podobných modelů. Není tak hladký, ale jak to přesně popsat, nevím. Uchycení výškovky je rozhodně nestandardní, ale během desíti letů nenastal žádný problém.
Hotový model připravený ke startu má v Liborově případě 590g. Tato hmotnost je při použití aku o váze 75g. Ušetřit by se dalo na regulátoru, kvůli BECu je použitý 45A a pár gramů na lanovodech.
A jak létá? Na nějaké konečné hodnocení je příliš brzy, nicméně mám obavu, že brzy bude na poli RCEK přeq11kováno. Můžu zatím jen porovnávat ne zcela zalítnutou Q11 s mým odladěným Featherem. Ve stoupání samozřejmě nemůže o 85g lehčímu a celkově menšímu stroji stačit, v kluzu ale ukazuje své přednosti. Je celkově klidnější, excelentně reaguje na směrovku a točit stoupák jen s její pomocí je radost. Je třeba ještě hodně času věnovat nastavení výchylek a hlavně zakřivení profilu pro jednotlivé fáze letu. Potom to bude zbraň hromadného ničení. Naštěstí si Libor nechce nechat poradit a k ovládání brzd používá otočný ovladač, rozpočet na přistání musí být v tomto uspořádání velmi přesný!
A na závěr jeden postřeh, ve větší výšce je Q11 stejně špatně viditelná jako Scorpion, Feather a Ambrosia. Jak krásně ty klasické konstrukce „svítily“!
Pro lmk.polanka Radim Barč