Pokud počasí dovolí - na letišti „Na Fialové louce“, pravidelně každou sobotu a neděli v odpoledních hodinách, nepravidelně pak rovněž v pracovní dny odpoledne.
Třicet dva startujících, to je konečný počet který se zúčastnil prvního dílu seriálu MigCup 2008. A to je dost!
Hned ze začátku musím pochválit organizátory soutěže, kteří i takový počet závodníků dokázali zkrotit. Soutěžící byli rozděleni do osmi rund po čtyřech a to znamenalo hóóódně dlouhý závod. Přípravný čas se vyhlašoval s dostatečným předstihem a start následující rundy byl odpískán do dvou minut po přistání posledního z rundy předešlé. I chroničtí nabíječi si uvědomili, že se na nikoho čekat nebude a případný start se odbude bez nich. Přes veškerou snahu pořadatelů o co nehladší průběh se závod protáhnul do čtvrté hodiny odpolední. A to přes to, že termika přála jen dvěma skupinám a ostatních šest přistávalo kolem šesté minuty.
Vyloženým smolařem na počasí byl Aleš Krátký který přesto, že své rozlety vyhrál, obsadil až sedmnácté místo. Na druhé straně byli šťastlivci ,kterým los přidělil tu správnou skupinu a to pak stačilo nepřistát dále než 75m od startoviště. To se ovšem netýká té absolutní špičky, která prokázala skvělé pilotní umění i dokonalý čich na termiku, smekám. Veliký klad soutěže vidím v nekompromisním přístupu pořadatelů, pokud se nějaký malý problém vyskytnul, vyřešili ho okamžitě.
Během celého dne slunce neúnavně hřálo a soutěžící kteří podcenili ochranu, měli asi bezesnou noc. Trošičku problémů nadělal vítr, který se v poryvech rozhodnul odnést některé přístřešky, silné paže přihlížejících mu v tom však zabránily.
Soutěž vyhrál Ivan Havlík před Radkem Malčíkem a Josefem Kalčákem, nejlepším polanským byl Jarek Osoba na šestém místě.
Závěrem musím poděkovat pořadatelům za skvělou akci a už se těšíme na další díl MigCupu.
Několik fotek je ZDE.
Pro lmk.polanka Radim Barč