Přihlášení

Nejnovější foto

RCEV

Kdy a kde nás najdete?

Pokud počasí dovolí - na letišti „Na Fialové louce“, pravidelně každou sobotu a neděli v odpoledních hodinách, nepravidelně pak rovněž v pracovní dny odpoledne.

7.5.2011 RCEK Třebíč

Tak nám to zase začíná!

A hned se ptám Aleši, Zdeňku, Ivane kde jste byli?

Třebíčské letiště je krásně upravená plocha, na kterou je radost se vracet. Bohužel, tentokrát si našlo cestu do Třebíče pouhých čtrnáct pilotů.
Co mě zaujalo jako první, byla absence PC, tiskárny, ozvučení…
Ale rychle jsme zjistili, že lze vše zvládnout i dnes s pomocí tužky a kalkulačky. Pravda, kdyby přijelo více lidí, soutěž by se asi protáhla, ale takhle šlapalo všechno výborně a až na pár drobností, které se řešily okamžitě, nemám připomínek. Pro třebíčské to byla první soutěž RCEK a zvládli ji velmi dobře.

Létali jsme ve třech skupinách a rozhodně to nebyla nuda. Panovalo takové nanicovaté počasí, buď nosilo téměř celé nebe, nebo se padalo „jako ve Vsetíně“. Kdo ve Vsetíně někdy létal, ví, o čem píšu.
Motorovalo se stejně jako loni, průměr 25-30sec, občas dvacet a výjimečně přes třicet. Závod byl „vypsán“ na čtyři kola bez škrtání a finále, takže se ani nelze divit.
Co se techniky týče, žádné převratné novinky se nekonaly. Přibyly Daidalové a já konečně otestoval v soutěžním nasazení novou Megu RCEK. Je to dobrý motor, ale… o tom později.

Po čtyřech kolech jsme chvíli čekali na výsledky, abychom se dozvěděli, že do šestičlenného finále postupují tři ze čtyř polanských zástupců. Z prvního místa já, dále Franta Odehnal a Ivo Kurečka. Liborovi Kristianovi uniklo finále o pověstný chlup.

Patnáctiminutové finále trvalo jen asi dvanáct minut a to musím napsat, že VŠICHNI využili možnosti opakovat let. Tady je prostor pro informaci, jak jsem dopadl s motorem Mega. Po prvním startu následovalo asi 35sec motoru, do páté minuty byli všichni na zemi a začaly druhé starty. Pět pilotů si užívalo další stoupání, jen z mého modelu se po 20sec linul bílý kouř a já pochopil, že je zle. Regl to naštěstí ustál a tak konečné druhé místo je pro mě vynikajícím výsledkem. Kdybych před prvním startem použil chladící sprej, mohlo vše dopadnout jinak, ale to už je jiná písnička. Mega je výborný motor, ale běda když musíte opakovat start, bez chlazení ani náhodou.

Výsledkovou listinu připojím hned, jak ji dostanu.
Ve zkratce:

1. Milan Chalupník
2. Radim Barč
3. Jří Váňa
5. Ivo Kurečka
6. František Odehnal
7. Libor Kristian

Poděkování patří pořadatelům a vlastně všem, kteří jsou ochotni přiložit ruku k dílu.

Fotky

Pro lmk.polanka Radim Barč

Komentáře

prvni soutez

toz kurna ! to nemuzete vy kluci jedni polanecti napsat ze jedete? my mame jako prvni soutez praslavice u malciku, nehlede na to ze jeste ted lepim ke gondole trubku .. :-/
jako minuy rok na posledni chvili :-D. mozna to jde brat jako omluva z me strany mno.

Leteckomodelářský klub Polanka